GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

donderdag 13 december 2007

Kerstwensen van GoNo.........

Kerstwensen van GoNo.
Kerstbomen voor een alleenstaande bestaan blijkbaar niet. Of ze zijn te groot, te breed of te klein. 't Is erg als ge maar twee ballen hebt om uwen eventuele kerstboom te versieren. Ik denk: ik hang er boeletten in, 't is eens iets anders, maar 'k heb een kat en 't zou nogal feest zijn . Maar in feite heb ik geen kerstboom nodig. Onder een kerstboom moeten er cadeautjes liggen, da's de traditie hé?
Ik denk dat ik kerstavond ga vieren met m'n kat. 'k Zie ze al lopen in avondjurk met 4 hoge hakken, 't is voldoende om uw poten te breken. Maar ze krijgt in ieder geval een cadeautje. Ik denk dat ik een gebakken muisje aan haar zal serveren, op een bedje van fris kattegras, gegarneerd met stukjes kip. Daar is ze verlekkerd op en 't is niet alle dagen feest.......
Voor m'n eigen zullen het boeletten in tomatensaus zijn, beter ze op te eten dan in mijne kerstboom te hangen, die ik toch niet heb. Zodoende. Om twaalf uur stipt, zal ik mijn kat een Prettig Gestoord Kerstfeest wensen en ook een Voorspoedig Nieuwjaar. 't Zal haar weinig uitmaken, want als ze haar buikje rond gegeten heeft en haar kilooke in de kattenbak gedeponeerd heeft, ligt ze nadien te slapen. Maar 't zal niet pakken deze keer, meezingen met baasje. Ze heeft tijd genoeg gehad om die kerstliedjes van buiten te leren. 't Moet niet altijd van Poesie Mauw zijn, hé?
En ik? Ik ga een dikke sigaar roken, die ik gekregen heb van den Eddy, onze boekhouder en die ik speciaal bijgehouden heb voor zo'n heuglijke gelegenheid. Met bijpassende Kriek. En ik zal mediteren, nadenken over al die mensen met en van goeie wil, die volop bezig zijn met goeie voornemens te maken........
En de wereld zal er prachtig uitzien, er zal overal vrede zijn, de mensen zullen elkaar beminnen zoals tijdens de hippiejaren, en God zal zien dat het goed was en er nog een jaarke bijdoen, alvorens ons totaal te vernietigen. Weer een jaarke uitstel, weer een kans om ons te herpakken, weer een moment om ons te bezinnen.
Mijn goeie voornemens zijn de gemakkelijkste:- nog wat meer uit mijne nek kletsen dan nu al het geval is, één sigaretje minder roken per dag, dat maakt 365 minuten langer leven, 365 min waarin ik nog wat meer den ezel kan uithangen. Voorwaar, 'k voel me al stukken beter, nu ik er zo eens over nadenk. Er is nog toekomst.
Soit, met dezen wens ik iedereen een Zalig Kerstfeest, een hoopvol en blijgezind nieuwjaar en aan de zuurpruimen een dosis lachgas of een spiegelpaleis......
©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage