GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 2 december 2007

Brief aan de sint........

Brief van GoNo aan de sint
vers 1955 psalm 21

Sinterklaas, 'k ben braaf geweest
daarom vraag ik, heel bedeesd
om m'n schoentje niet voorbij te gaan
op diene wortel begint al haar te staan

'k wil niet veel vragen, 't zijn kleine dingen
'k wil geen diamanten of gouden ringen
'k wil een beetje liefde in m'n schoen
zou je dat voor mij een keertje willen doen

nee, ik hoef geen speculoos of marsepein
'k wil een remedie tegen het alleen-zijn
een cupidootje met............ pijl en boog
is hetgene waar naar ik verlang en beöog

dus, sinterklaas, als het even kan
denk eens aan die arme eenzame man
'k beloof op m'n communieziel, echt waar
'k zal zorgen als een koning voor haar.....

De sint verhoordde m'n geweeklaag en innig gebed
heeft onder de kerstboom, een opblaasbare pop gezet
o wat ben ik stom en vierkant lomp
'k vind hier nergens een velopomp........

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage