GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

vrijdag 30 november 2007

Op reis met............


Op reis met.......


Wel, kijk eens aan, zeg dat 't niet of wel waar is
de naam is Pietje de Dood, als ik me niet vergis
en komt gij me, terwijl ik druk bezig ben, al halen
zie, dat zijn nu eens stoten waarvan ik moet balen

hebt ge niets anders te doen, dan op mensen te jagen
als ik je subiet buitensjot, moet ge niet komen klagen
als men mij stoort, terwijl ik m'n eten naar binnenschrok
'k was lang geleden nog een soortement van helpende kok

kom hier met al je knoken
'k ga er een soepke van koken
Pietje de Dood in mijne pot
wat een hemels of hels genot

Pietje kon er niet mee lachen, laat staan er mee huilen
'k had niets anders dan m'n sarcasme om achter te schuilen
en met één snelle haal van zijn vlijmscherpe zeis
was ik, voor ik 't wist, met hem.................op reis

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage