GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 4 december 2011

Beste Sint

Sinterklaas ik wil U vragen
Heeft U even tijd voor mij
Ik zou zo heel graag willen zeggen
Rijdt mijn huisje maar voorbij.

Ik heb alles ruim voldoende
Echt mijn kast kan niet meer dicht
En in de garage, echt ik schaam me
Als je ziet wat daar allemaal ligt.

Als ik zie dat ergens anders
Een land niet heel ver hier vandaan
Mensen nog sterven van de honger
Kan U maar beter daar heen gaan.

Ik zag daar de moeders zitten
Met een kindje aan de borst
Maar ze konden hun kind niet zogen
Die stierven later van de dorst.

Grote kindjes zag ik zoeken
Op een stinkend vuilnisbelt
Kijkend of ze iets konden vinden
Om te verkopen voor wat geld.

Ik zag kinderen soldaatje spelen
Iets anders zagen ze immers nooit
En waren dan ook al tevreden
Als er geen bom werd gegooid.

Daarom Sint rijdt met U paardje
Dit jaar mijn huisje maar voorbij
Breng het maar naar die arme kindjes
Dan pas maakt U me echt heel blij.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage