GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

woensdag 23 september 2009

Al m'n geluk in een paar dozen

Vandaag ben ik gelukkig
maak ik de inventaris van
mijn materialistisch bestaan
zoveel nutteloze dingen
die hier in m'n weg staan

vandaag ben ik gelukkig
schep ik orde in die chaos
van nooit-gebruikte prullen
gekregen en gekochte spullen

vandaag zou ik gelukkig moeten zijn
kartonnen doos met vleugje romantiek
bananen van vergeeld plastiek
met foto's die er niet om liegen
dat m'n tijd is gaan vliegen

vandaag ben ik gelukkig
deurwaarder komt mij een handje toesteken
prachtig, wat een medeleven van die man
nog vlug een gedichtje, nu het nog eventjes kan

vandaag stipt om negen uur
zal een vrachtwagen verschijnen
om me van m'n schulden te ontdoen
moet ik noodgedwongen
van m'n door hard werken
verkregen luxe afstand doen...

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage