GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 21 oktober 2007

Positief

Positief………..

Er zijn zo van die dagen dat ge u afvraagt :”waar ben ik mee bezig?”
Neem nu bijvoorbeeld m’n eigen eens. ’t Is wel niet bepaald “het” voorbeeld, maar toch.Bijna één jaar aan een stuk, ben ik bezig met gewichten in te brengen.
Dag in, dag uit word ik geconfronteerd met getallen gaande van 3 kg tot 5 ton……
Om horendul van te worden, een aanslag op m’n intellectuele bagage. Moest ik niet schrijven of dichten, ik zou al na een paar maanden in de psychiatrie verzeild geraakt zijn!
En dat iedere dag opnieuw en opnieuw…….
Ik ben tewerkgesteld via het OCMW, dus mag ik m’n 2 pollekes kussen dat ik werk heb, volgens hen dan toch. Ik zou evengoed patatten kunnen gaan planten op de noordpool, ’t is maar hoe je het bekijkt hé? Volgens m’n OCMW-bazen, doe ik dit werk om werkervaring op te doen. Welke ervaring ?
De ervaring om “op tijd te zijn”? Ik sta alle dagen op om 04:00, dat deed ik ook als ik niet werkte.
De ervaring van “samen te werken met anderen” ? Sjonge toch, als men dat samenwerking noemt, de ene schuift z’n verantwoordelijkheid door naar de andere.
De ene is jaloers op de andere, de ene spreekt de andere naar de mond. Maar van zodra je je rug gekeerd hebt, beginnen ze terug gal te spuwen. Ik ben ook niet zonder zonden, soms doe ik er een schepje bovenop, al was het maar om te zien hoe ver ze willen of kunnen gaan. Ik lach mij een kriek als men weer aan het vitten is op de veranderingen die doorgevoerd zullen worden.
De ervaring van “ samen te werken in een geest van vriendschap en solidariteit’?
Sorry, sta mij toe om zelf m’n vrienden te kiezen…….

Maar al bij al, is het leuk vertoeven hier. De ongedwongen sfeer, het familiale omgaan met de direktie en werkvloer, maakt veel om niet te zeggen alles goed.
De warmte die er van sommige mensen uitgaat, is iets wat ik ten zeerste waardeer.
De gulle lach die mij geschonken wordt, de sfeer van gemoedelijkheid, ’t zijn misschien geen wereldschokkende gebeurtenissen, maar ze helpen hé?
Mijn leuze is nog steeds: “ Begin de dag met een lach en wees blij dat je leven mag!”
‘k Heb er ook nog een andere:” Observeer en leer…..”
En die twee leuzen zet ik alle dagen in de praktijk om. Het verzacht de pil en het doet mij hopen op ander en meer op m’n maat gesneden werk.
’t Is 05:45, straks ga ik m’n pc weer vol proppen met cijfertjes tot meerdere eer en glorie van m’n eigen. Terwijl ik dat doe, bedenk ik een verhaal of een gedicht.
Zo zie je maar, aan alles is een positieve kant………….

GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage