GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 21 oktober 2007

Muil Dicht

Muil Dicht.......


Uren op m’n zonovergoten plek
de Schelde kabbelt aan m’n voeten
lachende mensen , een beetje gek
ik wuifhand en doe ze de groeten!

Fietsers op het kronkelende jaagpad
verboden voor brommers klasse B
eentje heeft nooit taallessen gehad
’t verbod geldt niet voor hem, o nee!

Ik denk, stomme idiote klootzak
straks rijdt hij een klein kind aan
ik wil roepen, maar voor ’t gemak
hield ik m’n muil, heb niets gedaan!

Ik ben hier om gedichten te schrijven
niet om ruzie te zoeken of te maken
ik wil rustig op de achtergrond blijven
doen alsof niets mij nog kan raken!

Ik behoor tot de orde van de angsthazen
‘t verbaast me, om niet te zeggen, een beetje
‘k spelde hen vroeger de les, die dwazen
nu ben ik lijfsbehoudensgezind, o jeetje !

De zon strooit z’n gouden stralen in ’t rond
vogels vliegen kwetterend af en aan
had ik niet beter, m’n grote kwebbelmond
voor de laatste keer,…. open gedaan?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage