GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 21 oktober 2007

Vriendendienst

Vriendendienst.........


'k Kan het bijna niet geloven
'k ben compleet ondersteboven
aan 't voeteneind van m'n bed
had Pietje de Dood zich neergezet

“vertel me eens, m'n waarde vriend”
zo sprak hij me sinisterkijkend aan
“heb je de hemel of de hel verdiend
is je tijd hier een beetje vlug gegaan?”

'k wist niet goed wat ik moest zeggen
was ik m'n grenzen aan 't verleggen
droomde ik dit of had ik iets teveel gezopen
'k werd ontzettend bang, wilde gaan lopen

“nee, vergeet het maar, mij ontsnap je niet
m'n naam is Dood, de enige echte dood-piet
voor de ware vrienden, Pietje de Dood
maar 'k heb geen vrienden, sakkerloot”

“luister eens goed, eenzaam Pietje de Dood”
sprak ik , plotseling moedig en onversaagd
“ ik doe een geste, een gebaar in 't groot
'k wil je vriend zijn of is dat teveel gevraagd?”

toen heeft die eikel van een Pietje de Lul
zonder veel tralala, poespas en flauwe kul
z'n beenderige onderarm met knokenhand
in m'n teerbeminde achterste .........geplant!

één ding weet ik nu zeker en vast
Pietje de Dood is een rare kwast
volgens mij een gedoodverfde homofiel
die waarschijnlijk op aidspatienten viel.........

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage