GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

woensdag 5 augustus 2009

Waar gebeurd …




Jezus sprak tot zijn leerlingen van op een rots in de woestijn. Het regende, donderde en bliksemde.
“ Beste vrienden apostelen en toekomstige paters, ik zeg u en 't is voorwaar, ik ga jullie een vraag stellen? Als jullie het antwoord weten, dan weten jullie meer als ik.”
De apostelen bekeken Jezus als was Hij een uil op een ankergat, met andere woorden ze waren verstomd. Petrus, de rots waar op zou gebouwd worden, als er geen crisis was, vroeg het woord aan Jezus.
“ O mijn Heer, hoe kunnen wij het antwoord weten als u de vraag nog niet gesteld heeft?”
“ Juist, Petrus, ik zal ze nu stellen, maar 't is een doordenkertje en ge moet tussen de regels lezen.”
De apostelen dachten er het hunne van, maar Jezus was de leermeester en ze konden nog iets opsteken van hem.
En Jezus sprak:
“ Kennen jullie het verschil tussen een bijziende gynaecoloog en een Golden Retriever?”
De apostelen hoorden het in Keulen donderen en Keulen waren ze nog aan 't bouwen.
“ Nee? Awel, 't is simpel, er is geen verschil,ze hebben allebei een natte neus. Goed hé?”

Da's dan ook de reden, dat de Golden Retriever goed in de markt ligt in sommige kloostergemeenschappen.

Enige gelijkenissen met nog levende personen en/of dieren berust louter op toeval.


©GoNo
©Joke Peeters

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage