GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

woensdag 18 februari 2009

Thomas Cook









'k Heb de wind in de bolle zeilen
m'n schip klieft door de woeste baren
'k ga een poosje aan dek verwijlen
om m'n gemoed wat uit te klaren

er is geen ver land te bespeuren
toch hoor ik zeemeeuwen krijsen
ik ruik land -en bloemengeuren
van Thomas Cook 's paradijzen

'k hoor een bekende stem die me zegt :
“ Uw droombestemming kost bijna niets”
'k denk: da's niet verdomme niet slecht
de boot gaat rapper dan m'n ouwe fiets

'k word wakker voor m'n tv-buis
een reclameblok lacht me uit
'k maak over m'n schip een kruis
schip diep gezonken, weg kajuit

uurtje later, dommel ik in
hoor nog juist die ene zin
“ Thomas Cook's Reizen, bijna voor niets”
fuck you, 'k ga nu dromen van m'n fiets....

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage