GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

woensdag 18 februari 2009

Achter de Schermen van m'n Brein

Achter de schermen

Een beetje suf van de slaappil die ik genomen heb, zet ik mij aan de pc om …....ja, om wat te doen hé ? Zal ik een gedicht schrijven of een nieuw verhaal ? Een verhaal, even proberen maar. Er was eens, heel lang geleden.....Geen goed begin, alle sprookjes beginnen zo. 'k Zou begot niet weten wat er heel lang geleden was. 'k Heb al problemen met gisteren en eergisteren, laat staan met “ heel lang geleden.”
Die sufpil speelt me parten, m'n inspiratie laat me in de steek. M'n muze is gaan shoppen, denk ik. 'k Voel me als een componist die geen noot op z'n papieren toonladder kan zetten. En van frustratie zich te buiten gaat aan hazelnoten met choco. Of is het hazelnotenpasta ?
Ik geraak geen meter verder, ben afgeleid tot en met omdat er ineens duizenden gedachten door m'n arme brein suizen. Sjonge, schrijven is een harde stiel. Een hondenstiel. Wat diene hond er mee te maken heeft, weet ik ook niet, maar 't zal wel komen. Kent ge die mop van diene hond die kon spreken ? 't Is een goeie, maar 'k kan er met de beste wil van de wereld niet opkomen. Om maar te zeggen dat m'n verstand op nul staat en m'n blik op oneindig. Aan dit tempo krijg ik niets op m'n maagdelijk blad. 'k Zal uit een ander vaatje moeten tappen, zei de kastelein. Lijkt me logisch, want z'n vat was af.
Eens proberen of ik een gedicht kan schrijven, misschien is m'n muze al terug van 't Wijnegem Shopping Centrum. Eerst een onderwerp of een invalshoek. Iets dat ik gelezen heb in de krant of iets dat m'n dichterlijke ziel geraakt heeft. Over liefde ? Er zijn websites die vol geschreven zijn met liefdesgedichten. De ene al banaler dan de andere. De ene ook mooier dan de andere. Over m'n diepste zieleroerselen ? M'n struggle of life ? Daar zit niemand meer op te wachten nu het crisis is hé ? Eerst de titel zoeken. Er zijn dichters die eerst een gedicht maken en dan de titel maken, bij mij is het andersom. De titel heb ik al. “ Tussen Rozen & Magnolia's “. Klinkt goed moet ik zeggen. M'n publiek zal nieuwsgierig zijn, hoop ik toch. Maar als ze denken dat het over m'n balkontuin zal gaan, lopen ze op 't verkeerde pad. 't Zal een gruwelijk gedicht worden, dat recht uit een horrorshow komt. Maar eerst alles op digitaal papier zetten, anders vergeet ik wat ik moet dichten.
Groot was m'n verbazing toen ik m'n site en WH bezocht. Ik had dat gedicht al geschreven en nu zit ik hier te denken over een verhaal of een gedicht te schrijven. Zal ik eens proberen ? Er was eens, heel lang geleden...
'k Weet nog altijd niet wat er heel lang geleden gebeurd is, die slaappil toch hé ?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage