GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 10 februari 2008

Vriendendienst......

Vriendendienst.........

“ Zeg Jean, hoe is ’t afgelopen met uwen date?”
“ Da’s niks voor mij, dat wachten alleen al, daar word ik zo zot van als een draaideur hé?”
“ Ge moet doen zoals ik, pak u een Filippijnse of een Thaise .”
“ En waarom zou ik zo’n Aziatisch spleetoogske moeten pakken?”
“ Jean, die zijn blij dat ze een Vlaamse vent aan de haak kunnen slaan, voor hen zijn we allemaal stinkend rijk hé?”
“ Maar wat heeft dat met liefde te maken?”
“ Zeg Jean, wilt ge van de straat geraken of niet?”
“ Jaja, maar er moet toch een beetje liefde mee gemoeid zijn hé?”
“ Zijt ge nu echt zo naiëf of doet ge maar alsof?”
“ ’ t Zal aan m’n opvoeding liggen , zekers?”
“ ‘k Peins het ook!”
“ Zeg Jean, wil ik u eens voorstellen in de vriendenkring van de mannen die getrouwd zijn met een Aziatische?”
“ Bestaat zoiets........welja, waarom niet hé?”

Zes maanden later loopt de Jean, zo fier als een gieter, met een Aziatisch poppeke aan z’n arm.
’t Kon z’n dochter geweest zijn, kwestie van leeftijd dan.

“ Ha, Gono.......”
“ Hierzie, daarzie, den Jean ?”
“ Wat is’t, Jean, hebt ge een Koreaantje geadopteerd?”
“ Ten eerste is ’t .......( ‘k verwachtte dat hij Alberto zou gezegd hebben), een Filippijnse en ten tweede is dat m’n vrouw en nu gij, patat?"
“ Allé, wat ge me nu zegt, amai, niet mis, hoe zijt ge daar op gekomen?”
“ ‘k Was het beu om achter die Vlaamse vrouwen te lopen, de ene moet geen roker hebben, de andere wel. De ene moet een slanke vent hebben die minstens 1m80 is, sportief is en liefst om de maand op reis gaat naar de zonnige stranden. Ze zijn zo veeleisend dat ge bijna een halve god moet zijn om nog van straat te geraken.......”
“ En uw vrouwke is niet veeleisend?”
“ Nee, GoNo, die is tevreden met wat eten, een goed bed en nieuwe kleren. Af en toe stuurt ze wat geld op naar haar familie en daarmee is de kous af hé?”
“ En de liefde, hoe staat het daarmee?” wilde ik weten.
“ De liefde, tja, ze is nog jong en wat hevig hé, maar ik ben nu aan ’t fitnessen, kwestie van in vorm te blijven.”
“ Ja, Jean, op uwen ouderdom zijt ge ook al niet meer van de rapste.......”
“ Toch nog altijd rapper als gij, want ik zie nog niets aan uwen arm bengelen hé?”
“ Daar hebt ge nu eens gelijk in, zie......binnen acht jaar zijt ge er 65 en zij, 30......”
“ Wat wilt ge daar mee zeggen, onnozelaar?”
“ Tja, een redelijk groen blaadje en een ouwe bok?”
“ Gono, laat uw sarcasme maar achterwege, ge zijt gewoon jaloers.......”
“ Sorry, Jean, sorry Jean, ’t was zo niet bedoeld, alhoewel?”
“ Ge kunt ze kussen, weet ge dat?”
Dus gaf ik z’n pasverworven vrouwtje een dikke kus, en ze leek er nog van te genieten ook.
De vriendschap met Jean staat sedertdien op een laag pitje, hoe zou dat komen hé?

De Jean zijn halve Aziatische trouwboek is op bezoek geweest naar haar familie en nog altijd niet terug gekomen. Hij mist haar ontzettend, maar ’t meeste mist hij z’n Visakaart........

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage