GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zaterdag 24 januari 2009

Kotsmisselijk....

In wat voor een wereld leven wij ? Waar zelfs onschuldige kinderen zomaar vermoord kunnen worden in kinderdagverblijven ? Waar loslopende gekken, kinderverkrachters, pedofielen, moordenaars en ander gespuis de maatschappij bepalen ? Er zijn geen woorden voor. Het onnoemelijke leed dat dit geboefte de maatschappij aandoet, is niet te becijferen. Het onmenselijke ook niet.
Maar de psychologen en psychiaters zullen wel met allerhande verklaringen afkomen. Gaande van gemiste kansen tot een slechte jeugd. Waarbij we niet mogen vergeten de trauma's die ze opgelopen hebben door een vader die aan de drugs zat en een moeder die zich prostitueerde. Hun trukendoos is oneindig. En met een beetje geluk wordt zo'n individu bepamperd, in de watten gelegd in een instelling. En na enkele jaren worden ze terug losgelaten op de maatschappij........
Deze maatschappij is compleet losgeslagen, compleet gaga. Er is geen remedie om al die gekken terug op 't juiste spoor te zetten. Of men moet de doodstraf terug invoeren en ze ook uitvoeren. Maar dat is tegen de mensenrechten hé ? Die peuters die vermoord zijn, waar zijn die hun rechten gebleven ? Hadden die het recht niet om te leven ? Hadden die het recht niet om op te groeien in een normale omgeving ? Het recht om op te groeien bij hun ouders ?
Tegen zo'n waanzin is men niet gewapend. Te weten dat men gewoon machteloos staat tegenover zulk extreem geweld, maakt me boos en verdrietig. Ik heb zelf kinderen en kleinkinderen. Ik kan me haast niet voorstellen dat men zulk een tragedie moet meemaken. Iets in mij revolteert en rebelleert, iets in mij zegt me dat het genoeg geweest is, dat men er iets moet aandoen. Maar 'k heb geen oplossingen, geen alternatieven. 'k Heb alleen maar de drang om die kerel aan de eerste de beste boom op te hangen, zonder vorm van proces. Geen belastinggeld verspillen aan gekken, die hun moment de gloire zoeken in het vermoorden van onschuldige kinderen. Kotsmisselijk word ik , ik braak deze maatschappij uit en bid tot God om eindelijk eens orde op zaken te komen stellen........

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage